تبلیغات
SeaTrade & Transport - مطالب تیر 1396
سه شنبه 27 تیر 1396  08:03 ق.ظ    ویرایش: سه شنبه 27 تیر 1396 10:25 ق.ظ

شبکه های اجتماعی امروزه دیگر فقط برای ارتباط بین افراد استفاده نمی شود، بلکه به عنوان ابزاری برای شکل دهی و تعیین آینده کسب و کارها استفاده می شود. امروزه دیگر بازاریابی شبکه های اجتماعی یک علم تخصصی شده است و یکی از بهترین ابزارها برای پیشرفت و گسترش برند کسب وکار در دنیای مجازی و اینترنت تبدیل شده است.

فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، لینکدین و توییتر دیگر به عنوان شبکه های اجتماعی ساده نمی باشند و نقش آن ها از ایجاد ارتباط ساده بین افراد فراتر رفته است. این شبکه دیگر الان به عنوان اجزای اصلی در برنامه و استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی هر شرکت قرار گرفتند. 

بازاریابی در شبکه های اجتماعی در نهایت منجر به تبلیغات دهان به دهان الکترونیک می شود که این نوع از تبلیغات باعث می شود تا ارزش و اعتبار پیام بازاریابی شما بسیار بیشتر از سایر حالات باشد و مشتریان جدیدتر بسیار ساده تر به تبلیغ شما اعتماد می کنند ، زیرا زمانی که یکی از آشنایان آنها پیام بازاریابی شما را به اشتراک می گذارد ، فرد پیام تبلیغاتی شما را از طریق یکی از دوستان و آشنایانش دریافت نموده و این به معنی تایید شدن پیام شما توسط یک فرد آشناست.

اصطلاحات رایج در شبکه های اجتماعی

محتوا: محتوا هر چیزی است که در شبکه های اجتماعی پست میکنید مثل یک متن، عکس در اینستاگرام و یا یک ویدئو در یوتیوب.

مفهوم: اگر محتوا پادشاه است، مفهوم خداست! مثلاً ممکن است یک مطلب خیلی خوب ایجاد کنید ولی آن را در پلت فرم نامناسب قرار دهید. مثلاً ممکن است یک جمله جالب یا یک مطلب کوتاه داشته باشید و آن را در یک وبلاگ با هزاران مطلب قرار دهید به احتمال زیاد این مطلب کوتاه در بین آن ها به چشم نخواهد آمد ولی اگر آن را در توییتر قرار دهید با استقبال بیشتری مواجه میشود زیرا توییتر بهترین پلت فرم برای اشتراک گذاری مطالب کوتاه میباشد.

هشتگ ها: امروزه هشتگ ها تقریباً در اکثر شبکه های اجتماعی مثلا توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، پینترست و … به کار برده میشوند. هشتگ ها در واقع برچسب هایی هستند که موضوع مطلب را مشخص میکنند و به وسیله آن ها محتوای شما راحتتر در شبکه های اجتماعی از طریق کاربران پیدا میشود.

10 قانون اصلی در شبکه های اجتماعی

قانون اول: گوش دهید

موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند گوش کردن است نه حرف زدن. البته در مواقع نیاز شما باید زبان به سخن گفتن هم بگشایید ولی فقط در موارد ضروری. شبکه‌های اجتماعی محل‌هایی هستند که کاربران نظرات‌شان را در مورد چیز‌های مختلف به اشتراک می‌گذارند پس شما به عنوان یک بازاریاب شبکه‌های اجتماعی باید اول خوب به حرف‌های آنها گوش دهید سپس در جهت برطرف کردن مشکلات انها یا ایجاد تجربه‌ای بهتر برای‌شان برآیید.

قانون دوم: تمرکز کنید

زمینه‌ی موفقیت در هر کاری تمرکز بر روی آن کار است. برای ساخت یک نام تجاری موفق در شبکه‌های اجتماعی هم تمرکز یکی از نیازهای اساسی است. در کل تمرکز در شبکه‌های اجتماعی شانس شما را برای موفقیت و شناساندن بهتر برند تجاری‌تان به مردم افزایش میدهد. 

قانون سوم: کیفیت

کیفیت کار در بازاریابی شبکه‌های جتماعی از آن مواردی است که باید به شدت روی آن حساس باشید و حتی اگر لازم باشد به خاطر آن سر بازاریابان‌تان فریاد بکشید. فراموش نکنید که رقابت در شبکه‌های اجتماعی بسیار تنگاتنگ تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. شما اگر ۱۰۰۰ مطالب با کیفیت، قابل خواندن و به اشتراک‌گذاری داشته باشید بهتر از این است که ۱۰۰۰۰ مطلب داشته باشید که فاقد کیفیت لازم هستند و نمی‌توانند با کاربر ارتباط برقرار کنند.

قانون چهارم: صبر و شکیبایی

ضرب‌المثل فارسی «گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی» در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بسیار کاربرد دارد. هیچ مارکتینگ و هیچ کمپین تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی یک شبه موفق نمی‌شود و برای به ثمر نشستن آن صرف وقت نیاز است.

قانون پنجم: ترکیب با موتور‌های جست‌وجو

اگر شما مطلب فوق‌العاده و با کیفیت را شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید آن مطلب قطعا توسط کاربران در وب‌سایت‌هایی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین به اشتراک گذاشته می‌شود. این به اشتراک‌گذاری و بحث، راه خود را به طرف موتور‌های جست‌وجو پیدا خواهد کرد و در آن‌ها ایندکس خواهد شد و بار بعد هر کسی نام شما را در گوگل یا بینگ جست‌وجو کند به مطالب شما در شبکه‌های اجتماعی یا نظرات خوب یا بد دیگران در مورد برند شما هدایت خواهد شد. فراموش نکنید که این مورد در گرو به اشتراک‌گذاری مطالب با کیفیت توسط شما و بازنشر شدن این مطالب توسط کاربران‌تان است.

قانون ششم: اثر گذاری

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی زمانی مثمر ثمر خواهد بود که با چاشنی اثر‌گذاری بر مخاطب آمیخته شود. اصولا تبلیغات و مارکتینگی که نتواند بر مخاطب اثر بگذارد بی‌فایده است. به عنوان یک بازاریاب شبکه‌های اجتماعی سعی کنید هر روز مقداری از وقت خود را صرف سنجش میزان اثر‌گذاری تبلیغات و مارکتینگ خود در شبکه‌های اجتماعی کنید. با افراد تماس بگیرد و سعی کنید رابطه‌ای خوب را با آنها رقم بزنید.

اگر شما موفق شوید با افراد رابطه‌ای خوب را رقم بزنید آنها هم در پاسخ مطالب شما را به دنبال‌کنندگان خود پیشنهاد خواهند داد که به راحتی می‌تواند نام تجاری شما را بیش از پیش به همه بشناساند.

قانون هفتم: ارزش

اگر شما تمام وقت خود را مستقیما صرف توسعه و ترویج خدمات و محصولات کنید، قطعا افراد دیگر تمایلی به شما نخواهند داشت. شما باید چاشنی ارزش را به ارتباطات خود اضافه کنید تا بر اثر‌گذاری بازاریابی خود بیفزایید. تمرکز بیش تر بر روی تولید محتوای با ارزش و در عین حال توسعه روابط با افراد می‌تواند بهترین ارزش‌های را برای نام تجاری شما به ارمغان بیاورد. زیرا در این صورت، خود افراد به بهترین کاتالیزگر برای بازاریابی شما تبدیل خواهند شد.

قانون هشتم: تشکر و قدردانی

قطعا هر کسی در مقابل کاری که برای دیگری انجام می‌دهد حداقل انتظار تشکری خشک و خالی را دارد. حال شما از افرای که به عنوان کاتالیزگر مارکتینگ یا بازاریابی شما عمل کرده‌اند می‌خواهید چگونه تقدیر کنید؟ روابط ساختمانی و متقابل یکی از فاکتور‌های بسیار مهم موفقیت در سوشیال مارتینگ یا بازاریابی اجتماعی است. پس از هرکسی که گامی در جهت بهبود نام تجاری شما برداشت قدردانی و تشکر کنید.

قانون نهم: قابل دسترسی بودن

برای اثر‌گذاری مارکتینگ یا بازاریابی در شبکه های اجتماعی باید این حس را به افراد القا کنید که شما همیشه و در همه جا حضور دارید و نباید این طور باشد که بعد از انتشار یک مطلب غیب‌تان بزند. قابل دسترسی بودن به این معناست که شما باید به طور پیوسته مطالبی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا مخاطب دریابد شما همیشه حضور دارید. پس اگر می‌خواهید در بازاریابی در شبکه های اجتماعی موفق باشید، برای افراد رفیق نیمه‌راه نباشید.

قانون دهم: عمل متقابل

شما نمی‌توانید از افراد انتظار داشته باشید که وقت با ارزش خود را صرف به اشتراک‌گذاری و بحث در مورد مطالب شما کنند، اگر شما در مقابل همان کار را برای آنها انجام ندهید. اگر می‌خواهید روابط متقابلی را بین خود و افراد شکل دهید، شما هم به اشتراک‌گذاری و بحث در مورد مطالب به اشراک‌گذاری شده توسط آنها بپردازید و روابطی متقابل را با آنها شکل دهید. پس بخشی از زمان شما در شبکه‌ای اجتماعی باید صرف به اشتراک‌گذاری و بحث در مورد مطالب دیگران شود.

چند ابزار مفید برای آنان که می خواهند کمپین های تبلیغاتی خود را در چندین شبکه اجتماعی همزمان مدیریت کنند

۱- بافر (Buffer):

بافر در‌ ژانویه سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد و به سرعت توانست به یکی از ابزارهای رایگان مناسب برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی تبدیل گردد. آنقدر رابط کاربری بافر با کاربران سازگار (User-Friendlyy) است که هر فردی می‌تواند با آن کار کند و پیچیگی خاصی در آن لحاظ نشده است و حتی افرادی غیرمتخصص می‌توانند به راحتی حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی را مدیریت کنند.

buffer

یکی از امکانات نسخه ویژه (Premium) بافر این است که مدیر اصلی حساب‌های کاربری می‌تواند به افراد دیگر دسترسی محدود دهد تا یک یا چند تا از حساب‌های کاربری دیگر را مدیریت کنند. بافر بیشتر برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی توییتر و لینکداین پیشنهاد می‌گردد.

۲- ادسنسور (AdSensor):

ادسنسور که یک پلتفورم آنلاین برای تبلیغات در تلگرام است و بیشتر در راستای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌توان از آن استفاده کرد نیز یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی هم محسوب می‌شود و این امکان را فراهم کرده که در کنار تبلیغات، بتوانید حساب‌های کاربری تلگرام کسب‌وکار خود را مدیریت کنید.

adsensor

در کنار امکان مدیریت محتوای تلگرام، ادسنسور امکان مدیریت محتوای حساب‌‌های کاربری توییتر، فیسبوک و لینکدین را برای مخاطبان خود فراهم کرده است.

۳- هوت‌سوییت (Hootsuit):

هویت‌سوییت که بیشتر به خاطر سیستم آنالیز قوی و گزارش‌دهی خود نیز مورد توجه متخصصان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت، در کنار این امکانات فوق‌العاده به مخاطبان خود این امکان را می‌دهد تا با اتصال شبکه‌های اجتماعی خود نیز حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنند.

hootsuite

4- رونگار (Roonegar):

رونگار از معدود نرم‌افزارهای تحت‌وبی است که به مخاطبان خود این امکان را می‌دهد تا بتوانند اینستاگرام خود را به صورت کاملا اتوماتیک مدیریت کنند و مانند دیگر نرم‌افزارهای مدیریت شبکه‌‌های اجتماعی نیست که برای پست هر محتوای اینستاگرامی نیاز به تاییدیه دوباره محتوا وجود داشته باشد تا در حساب کاربری اینستاگرام نیز انتشار صورت گیرد.

کار با رونگار بسیار راحت است و فقط کافیست که حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی خود را به آن متصل نمایید و پست‌های خود را در آن برنامه‌ریزی کنید.

منبع : h/fardmag.ir


   


نظرات()  
چهارشنبه 21 تیر 1396  10:22 ق.ظ    ویرایش: دوشنبه 26 تیر 1396 12:14 ب.ظ

 آیین‌نامه کفایت سرمایه

آیین‌نامه کفایت سرمایه تصریح می‌کند که سرمایه مناسب و کافی یکی از شرایط لازم برای حفظ سلامت نظام بانکی است و هریک از بانک‌ها و موسسات اعتباری برای تضمین ثبات و پایداری فعالیت‌های خود باید همواره نسبت مناسبی را میان سرمایه و ریسک موجود در دارایی‌های خود برقرار کنند. کارکرد اصلی این نسبت حمایت بانک در برابر زیان‌های غیرمنتظره و نیز حمایت از سپرده گذاران و اعتباردهندگان است. به دلیل حفاظی که این نسبت در برابر زیان‌های وارده ایجاد می‌کند، حفظ و نگهداری سرمایه کافی و متناسب با مخاطرات موجود منبع اصلی اعتماد عمومی به هر بانک به‌طور اخص و سیستم بانکی به‌طور اعم است. به این لحاظ در قانون پولی و بانکی کشور نیز بر این ضرورت تاکید شده و در ماده 14 این قانون به همین نسبت سرمایه به انواع دارایی‌ها به صراحت اشاره شده است. در آیین‌نامه نسبت کفایت سرمایه در ماده 5 درخصوص ضرایب ریسک آمده که کلیه اقلام دارایی‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری اعم از اقلام بالای خط و اقلام زیر خط ترازنامه باید برحسب ریسک مربوط به ترتیبی که در این آیین‌نامه تعریف شده است، موزون شوند. براساس آیین‌نامه کفایت سرمایه، ضریب ریسک انواع دارایی‌ها متناسب با مخاطرات احتمالی و قابلیت نقدشوندگی آنهاست و به ترتیب در 4 دسته بدون ریسک یا ریسک صفر، کم‌ریسک یا ریسک 20درصد، ریسک متوسط یا 50 درصد و پرریسک یا ریسک 100 درصد جای می‌گیرد و دارایی هر بانک براساس این ضرایب موزون می‌شود.

کفایت سرمایه در بانک‌های کشور

بررسی صورت‌های مالی بانک‌های فعال در بازار سرمایه نشان می‌دهد میانگین کفایت سرمایه در میان 22 بانک بورسی در سال مالی 94، حدود 96/ 8 درصد بوده است. علاوه بر این، آمارها نشان می‌دهد از این 22 بانک، تنها 8 بانک کفایت سرمایه بیشتر از 8 درصد، 2 بانک کفایت سرمایه دقیقا 8 درصد و 12 بانک باقی مانده نسبتی کمتر از مقداری که از سوی بانک مرکزی ملزم شده است را دارا هستند. این وضعیت در صورت مالی 6 ماهه این بانک‌ها بسیار اسفبارتر گزارش شده است. به‌طوری که از میان 22 بانک تنها 13 بانک نسبت کفایت سرمایه خود را در صورت‌های مالی خود افشا کرده‌اند که از این میان میانگین کفایت سرمایه بانک‌های مذکور 19/ 7 درصد بوده است. به این ترتیب تنها 4 بانک در 6 ماه نخست سال 95 توانسته‌اند نسبت کفایت سرمایه بیش از 8 درصد داشته باشند.

ضرورت افزایش سرمایه بانک‌ها

کارشناسان دلایل مختلفی را برای ضرورت افزایش سرمایه بانک‌ها برشمرده‌اند. یکی از مهم‌ترین این دلایل افزایش میزان جذب سپرده‌ است. چرا که جذب سپرده‌‌ها در موسسات اعتباری و بانک‌ها می‌تواند به نسبت 12 برابر حقوق صاحبان سهام انجام شود که افزایش سرمایه به نوبه خود می‌تواند منجر به افزایش منابع بانک نیز شود. علاوه براین، ظرفیت‌های عملیاتی موسسات اعتباری و بانک‌ها، شامل اعطای تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه و... نسبت مستقیم با مبلغ «سرمایه پایه» و در نتیجه، با مبلغ سرمایه ثبت‌شده دارد. به‌عبارت دیگر، افزایش سرمایه موجب افزایش ظرفیت‌های عملیاتی، افزایش درآمدهای بانک و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای سهامداران خواهد شد. همچنین، با افزایش میزان منابع بانک، ظرفیت اعطای تسهیلات و فعالیت‌های اقتصادی بانک توسعه یافته و پیرو آن شاخص‌های سودآوری بانک بهبود پیدا می‌کنند. با بهبود وضعیت منابع و سودآوری بانک ریسک مالی بانک کاهش می‌‌یابد. با افزایش سهم بانک در فعالیت‌های پولی و بانکی، تعداد مشتریان بانک و حجم فعالیت‌ها و به تبع آن سهم بازار بانک افزایش می‌یابد. در نتیجه شاخص‌های عملکردی بانک از نظر سود و زیان، ریسک و بازار بهبود می‌یابد. در نهایت، گسترش روابط کارگزاری بانک برای ارائه خدمات اعتبارات اسنادی و سایر خدمات ارزی نظیر حواله‌ها نیز مستلزم افزایش نسبت کفایت سرمایه است.

تجربه ژاپن در افزایش کفایت سرمایه

ژاپن یکی از کشورهایی است که در دهه‌های اخیر اقدام به اصلاح ساختار نظام بانکی خود کرده و در این امر نیز موفق بوده است. پژوهشی با عنوان «ترمیم ساختار سرمایه بانک‌های آمریکا با توجه به درس‌هایی از ژاپن»، به بررسی اثرات افزایش سرمایه در بانک‌های ژاپن پرداخته است. گزارش‌ها نشان می‌دهد تغییر ساختار سرمایه بانک‌ها در ژاپن برای مقابله با بحران بانکی، در اواخر سال 1997 شروع شد. بر این اساس، دولت ژاپن برای ثبات بازار مالی 30 هزار میلیارد ین از بودجه خود را اختصاص داد. به این ترتیب در مارس 1998، اولین تزریق سرمایه به سیستم بانکی در ژاپن انجام شد. در اولین برنامه حدود 8/ 1 تریلیون ین از بودجه عمومی برای خرید سهام ترجیحی از 21 بانک اختصاص پیدا کرد. در سال بعد یعنی مارس 1999، 5/ 7 تریلیون ین از بودجه عمومی به 15بانک بزرگ دیگر تزریق شد.

دولت ژاپن طرحی با عنوان «تجدید حیات کسب و کار بانک‌ها» به منظور ترمیم ساختار سرمایه بانک‌ها طراحی کرد. این طرح شامل 4 هدف اصلی «تقویت سرمایه پایه بانک‌ها»، «سرعت بخشیدن به حذف وام‌های بی‌پشتوانه»، «افزایش وام‌دهی به شرکت‌های کوچک و متوسط» و «ارتقای تغییر ساختار» بود. نتایج پژوهش‌ها که به بررسی اثرات این افزایش سرمایه دو مرحله‌ای پرداخته‌اند، نشان می‌دهد که اولین دوره تزریق سرمایه به بانک‌های بین‌المللی سبب شد بانک‌های مذکور بتوانند نسبت کفایت سرمایه خود را افزایش داده و حداقل این نسبت (8 درصد) را کسب کنند. اما در دور دوم تزریق سرمایه به بانک ها، نه تنها نسبت کفایت سرمایه بانک‌های داخلی و خارجی بهتر شد، بلکه میزان وام‌های بدون بازگشت نیز کاهش پیدا کرد و در کنار آن تسهیلات به شرکت‌های کوچک و متوسط نیز با رشد همراه بود. همچنین، نتایج این پژوهش نشان می‌دهد افزایش یک درصد در نسبت سرمایه دریافت شده به کل دارایی ها، فعالیت‌های وام دهی بانک‌های خارجی و بین‌المللی مورد نیاز را به ترتیب بیش از 2 درصد و 4 درصد افزایش داد. تجربه ژاپن در مورد افزایش سرمایه بانک‌ها، به‌خصوص تزریق دومرحله‌ای سرمایه به بانک‌ها درس‌های مختلفی را به سیاست‌گذاران این حوزه داده است. مهم‌ترین این درس‌ها داشتن سرعت، در نظر گرفتن مقیاس سرمایه‌گذاری با توجه به وضعیت بازار پول و سیاست‌گذاری با توجه به شرایط موجود است.

درس اول: سرعت

سرعت در زمینه بحران‌های بانکی بسیار مهم است، زیرا هدف فوری هر گونه پاسخ سیاسی به بحران بانکی، ایجاد ثبات در بخش بانکی است تا مانع از سقوط سیستماتیک نظام بانکی شود. با این وجود، مطالعات نشان می‌دهد که بازسازی ساختار سرمایه و نظام بانکی معمولا بلافاصله اجرا نمی‌شود. در اقتصادهای پیشرفته، سیاست پولی می‌تواند با توجه به استقلال نسبی بانک مرکزی از روند سیاسی به سرعت به رویدادهای اقتصادی واکنش نشان دهد. از سوی دیگر، بازسازی بانک (و باید اشاره کرد، پاسخ‌های سیاست‌های مالی) معمولا به تصویب قانونی نیاز دارد و می‌تواند از لحاظ سیاسی غیر قابل قبول باشد. در مطالعه‌ای جامع از بحران‌های بانکی از دهه 1970، لوئوان و والنسیا (2010) دریافتند که متوسط زمان لازم برای دریافت یک برنامه بازسازی نظام بانکی، یک سال است. نگاهی به تجربه ژاپن در این امر نشان می‌دهد که هرچند سیاست‌گذاران ژاپنی به سرعت وارد عمل شدند اما بازهم سرعت آنها به قدر کافی نبوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد «علائم هشداردهنده» خیلی زودتر دیده شد، اما قوانین به دلیل ملاحظات سیاستی حدود یک سال بعد تصویب شد و تزریق سرمایه حدود چهار ماه پس از بحران بانکی رخ داد.

درس دوم: مقیاس

درس دوم به وضوح نشان می‌دهد که تغییر ساختار سرمایه برای اثر‌گذاری بیشتر باید مقیاس قابل توجهی داشته باشد. تجربه ژاپن نشان می‌دهد که مرحله اول تزریق سرمایه در ژاپن در مورد بانک‌های بین‌المللی بزرگ تنها توانست نسبت کفایت سرمایه را به حداقل ممکن در توافقنامه بازل یک برساند. این نشان‌دهنده این موضوع بود که تزریق سرمایه به قدر کافی نبوده است. 8/ 1 تریلیون ین تزریق شده در دوره اول حدود 35/ 0 درصد از تولید ناخالص داخلی ژاپن در سال 1997 است. این درحالی است که در مرحله دوم این مقدار به 5/ 7 تریلیون ین افزایش می‌یابد و اثر خود را به وضوح روی شاخص‌های نظام بانکی می‌گذارد.

درس سوم: سفارشی‌سازی

مرحله اول افزایش سرمایه بانک‌ها در ژاپن نشان می‌دهد نه تنها مقیاس سرمایه‌گذاری انجام شده کافی نبوده بلکه مقادیر سرمایه‌گذاری شده در هر موسسه مالی با توجه به شرایط تجاری و مالی بانک‌های مورد نظر نیز دارای ساختار بهینه‌ای نبوده است. در واقع تخصیص این سرمایه‌گذاری‌ها باید با توجه به شرایط هر بانک و زمینه فعالیت آن در نظر گرفته شود. درس مهمی که سیاست‌گذاران این حوزه از تجربه ژاپن به‌دست آوردند این بود که با تخمین مقیاس بودجه لازم برای بازسازی نظام بانکی می‌توان برنامه مناسب برای تخصیص بودجه عمومی را برنامه‌ریزی کرد. مشاهده نتایج این پژوهش نشان می‌دهد با توجه به شرایط نظام بانکی کشور در حال حاضر، اقدام سریع به همراه تخمین دقیق از وضعیت بانک‌ها که درپس شفافیت اطلاعاتی میسر خواهد شد می‌تواند راهگشای معضل بانک‌های کشور باشد. در این خصوص تغییر در سیاست بودجه‌ای کشور، برآورد مقیاس مناسب افزایش سرمایه بانک‌ها و در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود نظام بانکی از پیش نیاز‌های اساسی است. در این شرایط افزایش سرمایه بانک‌ها از محل‌های مناسب به شرط تغییر در مدیریت اعتباری بانک ها، جلوگیری از اضافه برداشت از بانک مرکزی و انضباط مالی دولت می‌تواند به بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها و در نهایت ثبات بازار مالی منجر شود.

 

منبع : دنیای اقتصاد

 


   


نظرات()  

SeaTrade & Transport

زكات علم آموختن آن به دیگران است