تبلیغات
SeaTrade & Transport - مطالب تیر 1396
سه شنبه 27 تیر 1396  09:23 ق.ظ    ویرایش: سه شنبه 27 تیر 1396 09:40 ق.ظ


فاکتور یا پروفرما در گمرک الکترونیکی شد‌.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران،گمرک در راستای تکمیل هوشمند سازی امور گمرکی امکان ورود اطلاعات فاکتور در پنجره واحدتجارت فرامرزی را ایجاد کرد. بر همین اساس، با الکترونیکی شدن فاکتور، قابلیت صحت سنجی و تقاطع گیری اطلاعات به وجود آمده و امکان تشخیص هر گونه عدم تطبیق در اسناد وجود دارد.

براساس این گزارش، این اقدام گمرک به این معنا است که دیگر به مانند گذشته لازم نیست اسناد کاغذی مربوط به فاکتور بارگذاری شود و تمامی اظهار کنندگان باید در بخش اسناد ضمیمه، اطلاعات فاکتور ( شماره و تاریخ فاکتور، پیش فاکتور، نام خریدار، نام فروشنده، اطلاعات شرکت حمل، اطلاعات بیمه ، صاحب کالا و شماره اعتبار اسنادی و نوع معامله ) را به صورت مجزا وارد سامانه کنند.

ثبت اطلاعات در سامانه امکان کنترل و تطبیق اسناد را ایجاد می کند و به مانند گذشته تطبیق اسناد زمان بر و طولانی نیست. اظهارکننده می تواند در هنگام ورود اطلاعات از صحت اطلاعات مطلع شود و با هوشمند سازی امکان خطای انسانی در ثبت اعداد و ارقام کاهش می یابد. از سوی دیگر ، سنجش مغایرت ها برای گمرک به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

لازم به ذکر است که در هنگام تکمیل مشخصات خریدار (BUYER) باید اطلاعاتی از قبیل نام، ایمیل، وب سایت، شماره تلفن، نام کشور و شهر و آدرس ثبت شود. اطلاعات فوق در خصوص فروشنده(SELLER) نیز به این ترتیب است.

درهنگام ثبت اطلاعات می بایست کرایه حمل مشخص شود و برای تکمیل اطلاعات بیمه شماره بیمه نامه و نوع آن لازم است. مشخصات صاحب کالا نیز به مانند مشخصات فروشنده و خریدار است. در ثبت شماره اعتبار اسنادی و نوع معامله (TERM OF PAYMENT) باید نوع معامله یعنی نحوه انتقال ارز، نوع ارز، شماره اعتبار اسنادی در فاکتور الکترونیک وارد شود.

منبع: کانال رسمی پنجره واحد تجارت فرامرزی

   


نظرات()  
سه شنبه 27 تیر 1396  07:29 ق.ظ    ویرایش: سه شنبه 27 تیر 1396 10:09 ق.ظ


مذاکره تلفنی

ابتدا به توضیح و بیان اصول یک مذاکره تلفنی می پردازیم و پس از آن به آداب مذاكره با تلفن خواهیم پرداخت.

اصول مذاکره تلفنی شامل ۳ اصل می باشد:
۱. دانش و آگاهی نسبت به موضوع
۲. نگرش و بینش
۳. مهارت

دانش و آگاهی نسبت به موضوع:
دانش ما نسبت به مذاکره تلفنی خود باید هم فنی باشد هم رفتار شناسی (به رفتارشناسی در ادامه بطور کامل خواهیم پرداخت).
برای بالا بردن سطوح فنی و دانش ما در یک مذاکره تلفنی راحت ترین راه گوش دادن به رادیو می باشد، که گوش ما کاملاً به آن عادت می نماید.
در ادامه به تکنیک های کاربردی خواهیم پرداخت.

نگرش و بینش:
دید و هدف گذاری ما در طول مذاکره را نگرش یا بینش می نامند و حتی می توان قبل از آغاز یک مذاکره تلفنی به آن پرداخت.
بطور مثال می توان به تجسم سازی و تصویر سازی اشاره نمود که ما قبل از آغاز یک تلفن می توانیم در ذهنمان شرایط را مهیا نمائیم.

مهارت:
دیدن آموزش صحیح + تمرین زیاد = مهارت

پس برای بدست آوردن مهارت، می بایست آموزش هایی را که می بینیم با تمرین و تمرین به مهارت تبدیل نمائیم.

دسته‌بندی افراد در مذاکره (رفتارشناسی)

در جامعه ما سه دسته افراد داریم؛ بصری، سمعی و لمسی. ما باید بتوانیم این افراد بشناسیم و با هر کس همان‌طور که هست، رفتار کنیم.
مذاکره‌کننده حرفه‌ای باید بتواند نقش‌های مختلف را بپذیرد.

در ادامه به چگونگی شناخت این افراد می پردازیم.

۱. افراد بصری
آن‌ها افرادی برون‌گرا هستند که خصوصیاتی نظیر تُن صدای بلند، استفاده از کلمه‌های و مکالمه‌های کوتاه دارند. با این افراد باید مذاکره تلفنی یا مجازی کوتاهی انجام داد.
با صدای بلند و مانند خودشان ارتباط گرفته بگیریم. این افراد حوصله جملات بلند و کتابی را ندارند و باید کوتاه و روان با این دسته صحبت کرد.
ولی بهترین راه با این افراد یک تماس کوتاه و دعوت به شرکت‌کردن در یک جلسه حضوری می باشد.

۲. افراد سمعی
این افراد دارای خصوصیاتی نظیر صدای آرام، علاقه به واژه‌های کتابی و جملات بلند هستند.
در مذاکره با این افراد سکان مکالمه باید در دست ما باشد.
این افراد بهترین کسانی هستند که می‌شود در مذاکرات مجازی با آن‌ها مذاکره کرد؛ زیرا نقطه تصمیم‌گیری این افراد گوش‌های‌شان است.

۳. افراد لمسی
این افراد دارای خصوصیانی نظیر اهل شوخی‌بودن، احساسی، استفاده از واژه‌های محبت‌آمیز و غیره هستند.
پس از افراد سمعی، بیشترین تأثیر مذاکره مجازی روی این دسته از افراد است.
حال با شناخت و دسته بندی افراد به آداب مذاكره با تلفن خواهیم پرداخت.

آداب مذاكره با تلفن
در یک مذاکره تلفنی هیچ‌کدام از طرفین چهره همدیگر را نمی‌بینند.
در نتیجه عملاً چیزی به اسم زبان بدن هم وجود ندارد.
پس باید روی کلماتی که به کار می‌بریم و لحنی که داریم توجه داشته باشیم.
بیشتر از ۸۰ درصد اثرگذاری ما در مذاکرات تلفنی روی لحن متمرکز است و الباقی به استفاده مناسب از کلمات بستگی دارند.

هر مذاکره تلفنی از سه‌ بخش تشکیل شده است:

۱. آغاز مکالمه
۲. انجام و ادامه
۳. پایان‌دادن

ادامه مطلب   


نظرات()  

SeaTrade & Transport

زكات علم آموختن آن به دیگران است