جمعه 30 تیر 1396  09:09 ق.ظ    ویرایش: سه شنبه 27 تیر 1396 02:54 ب.ظ
نوع مطلب: منابع انسانی ،متفرقه ،


یكی از بهترین چیزهایی كه در زندگی وجود دارد ملاقات با افراد جدید استدوست،‌ رئیس، همكار، همسایه یا آشنایان شما، همگی ابتدا برایتان غریبه بودند و وقتی كه برای اولین بار با آنها ملاقات كردید اصلا نمی‌دانستید كه از رابطه با آنها لذت می‌ّبرید یا نه. با این پنج پرسشی كه در اینجا مطرح می‌كنیم، هنگام ملاقات با افراد می‌توانید تصویر دقیق‌تر و بهتری از آنها به دست آورید.

 

بدیهی است كه با سوالاتی مثل "شما تازه وارد هستید؟" یا "چرا شغل قبلی خود را ترك كردید؟" اطلاعات ضروری و خوبی به دست می‌آورید، ولی اینها كافی نیستند، چون با این سوالات اطلاعاتی در مورد شخصیت آنها به دست نمی‌آورید.

 

پنج سوالی كه در ادامه مطرح می‌كنیم نه تنها اطلاعات مستقیم بیشتری در مورد فرد غریبه یا آشنا به شما می‌دهند، بلكه در مورد شخصیت این افراد نیز اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما می‌گذارند.

 

شما خودتان را چطور توصیف می‌كنید؟

در واقع این سوال نوعی میانبر است تا فرد شخصیت خود را بروز دهد. با استفاده از نوع كلماتی كه هر كس برای توصیف خود استفاده می‌كند می‌توان به شخصیت او پی برد.

 

بزرگ‌ترین دستاورد شما چیست؟‌

با این سوال اطلاعات مهمی در مورد گذشته‌ِ‌ی فرد و اطلاعاتی هم در مورد شخصیتش به دست می‌آورید. مثلا متوجه می‌َشوید كه بیشترین منافع این شخص در كجا قرار دارد.

 

آیا به تازگی كتاب خوبی خوانده‌اید؟‌

پاسخ‌هایی كه در این سوال دریافت خواهید كرد خیلی متفاوت خواهند بود. به تفاوت بین خوانندگان دقت كنید. مثلا بعضی افراد ممكن است بگویند من كتاب نمی‌خوانم. و برخی هم ممكن است مدت‌ها قبل یك كتاب خوانده باشند یا به یك كتاب دانشگاهی مراجعه كرده باشند. برخی هم واقعا اهل مطالعه بوده و كتاب‌‌های معروف را نام خواهند برد.

 

 شغل رویایی شما چیست؟‌

سوال هر چه مبهم تر باشد بهتر است. پاسخ به این سوال هر چه كه باشد نشان می‌دهد كه فرد موردنظر قبلا به این موضوع فكر كرده یا اصلا به آن فكر نكرده است.

 

قهرمان شخصی شما كیست؟

پاسخ به این سوال، اطلاعات خاص‌تر و روشنگرتری به شما می‌دهد. با این سوال می‌توانید میزان هوش یا سن شخص را تشخیص دهید و از همه مهم‌تر اینكه می‌توانید بفهمید او به چه ارزش‌هایی احترام قائل است.

 

 به طور كلی شاید برخی از این سوالات را نتوانیم از هر غریبه‌ای كه در خیابان می‌بینیم بپرسیم، ولی وقتی با یك مخاطب جدید گرم گرفتیم و كمی آشنا شدیم، به راحتی می‌توانیم این سوالات را از او بپرسیم. واكنش افراد به این سوالات، نحوه‌ی پاسخ گفتن، و كیفیت پاسخ آنها، بیانگر شخصیت آنهاست. این مقدار اطلاعات برای هر تعامل اجتماعی لازم است.

 

   


نظرات()  
پنجشنبه 29 تیر 1396  01:15 ب.ظ    ویرایش: سه شنبه 27 تیر 1396 11:27 ق.ظ


export
1. بازاریابی: 
اولین و مهمترین قدم در انجام صادرات است. بازاریابی یعنی شناخت بازارهای خارجی و راه های نفوذ به آن که دستیابی به این شناخت از طریق مذاکره با خریداران، استفاده از اطلاعات و آمارهای رسمی، شرکت در نمایشگاه های بین المللی، تماس با رایزنان بازرگانی در سفارتخانه ها و اتاق های بازرگانی و همچنین استعلام از موسسات بین المللی و مراکزی که در این مورد خدمات ارائه می دهند امکان پذیر است. همچنین شناسائی کالاهای رقیب و کیفیت و قیمت آن ها در بازار موردنظر و استفاده از روش های تبلیغاتی برای معرفی کالا نقش مهمی در موفقیت یک صادرکننده دارند.

2. کسب مجوز صدور از ارگان ها و سازمان های ذی ربط: 
پس از بازاریابی صادرکننده باید مجوز صدور کالا را از وزارتخانه های صنعتی یا کشاورزی و یا بازرگانی کسب نماید ولی در حال حاضر صدور اغلب کالاها نیاز به اخذ مجوز ندارد و فقط برای کالاهای خاصی مجوزهای موردی صادر می شود، برای صادرات زعفران شما ملزم به اخذ گواهی بهداشت، استاندارد و معمولا آنالیز نمونه توسط آزمایشگاه معتبر می باشید. همچنین علاوه بر این در صورت درخواست مجوزهای دیگر از طرف خریدار، ملزم به اخذ آن ها نیر می باشید. 

3. تعیین قیمت صادراتی: 
صادرکننده برای تعیین قیمت کالاهای صادراتی خود باید به کمیسیون نرخ گذاری مراجعه کند. این کمیسیون مرکب از نمایندگان وزارت بازرگانی، سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت صنایع و معادن، گمرک جهموری اسلامی ایران و بانک مرکزی می باشند. پس از تعیین قیمت صادراتی، صادرکننده ملزم است که معادل قیمت های تعیین شده ارز به بانک مرکزی معرفی نماید .در انتهای مطلب لینک به روز ارزش کالاهای صادراتی پیوست می باشد.

4. صدور پروفرما (پیش فاکتور): 
صادرکننده باید پروفرما یا پیش فاکتور را که حاوی مشخصات کالا و فروشنده آن است برای خریدار ارسال نماید که پرفرما توسط اتاق بازرگانی تایید میشود.

5. تهیه، تدارک و بسته بندی: 
صادرکننده در این مرحله باید کالا را تهیه و مطابق با توافق به عمل آمده بسته بندی نماید.

6. دریافت گواهی بازرسی کالا: 
این گواهی که معمولاً مورد درخواست خریدار است توسط موسساتی که موارد توافق طرفین قرار گرفته است صادر می شود.

7. صدور فاکتور و اخذ گواهی مبدا: 
صادرکننده در این مرحله باید فاکتور فروش کالای خود را صادر و به تائید اتاق بازرگانی محل برساند و اتاق بازرگانی گواهی مبدأ کالا را صادر خواهد نمود.

8. سپردن پیمان یا تعهد ارزی: 
صادرکننده با ارائه مدارک لازم از جمله قیمت مصوب کمیسیون نرخ گذاری باید پیمان ارزی به بانک (اداره تهاتر و امور صادراتی) بسپارد. در حال حاضر که شرایط صادرات سهل تر شده است به جای پیمان ارزی، صادرکننده یک ورقه تعهد ارزی از بانک دریافت و پس از امضای آن متعهد به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات می شود.

9. عقد قرارداد حمل و بیمه: 
صادرکننده با یکی از شرکت های معتبر حمل و نقل بین المللی قرارداد حمل امضاء می کند و همچنین کالا را تا رسیدن به مقصد بیمه می کند.

10. اظهار کالا به گمرک: 
در این مرحله کالا به گمرک حمل می شود و اظهارنامه خروجی یا صادراتی تنظیم و به گمرک ارائه می گردد. پس از ارزیابی کالا و پلمپ کردن بسته ها جواز خروجی (پروانه صادراتی) اخذ می گردد ،باید توجه داشت که بعضی از کالاها دارای عوارض صادراتی هستند که زعفران شامل آن نمی شود.

11. ارسال کالا: 
صادرکننده جواز خروجی را به شرکت حمل و نقل تحویل می دهد و شرکت مزبور براساس آن بارنامه حمل صادر و کالا را از گمرک بارگیری و به مقصد حمل می کند.

12. دریافت واریزنامه یا تصدیق صدور: 
اگر کالا به صورت گشایش اعتبار اسنادی صادر شده باشد صادرکننده می تواند با ارائه اسناد حمل به بانک طرف حساب مراجعه و معادل ریالی مبلغ ارزی گشایش شده را به نرخ تعیین شده دریافت و گواهی یا تصدیق صدور اخذ نماید اما اگر به صورت امانی بخواهد صادر کند، صادرکننده کالای خود را به کشورهای موردنظر حمل می نماید و در مهلت تعیین شده به فروش می رساند و ارز حاصل از فروش را به کشور باز می گرداند و گواهی صدور دریافت می کند.

13. در مورد هزینه ها نیز با توجه به ترم اینکوترمز انتخابی هزینه ها متفاوت می باشد که به عنوان نمونه در ترم fob شما موظف به پرداخت هزینه های کالا تا بارگیری در کشتی شامل هزینه های تهیه کالا،بسته بندی ،بارگیری و حمل داخلی وترخیص صادراتی،بارگیری وتخلیه کالا در بندر واسکله تعیین شده و هزینه انتقال کالا از اسکله تا عرشه یا خن کشتی می باشید .

جهت مطالعه بیشتر این فایل را دریافت کنید.



   


نظرات()  

SeaTrade & Transport

زكات علم آموختن آن به دیگران است